недеља, 7. август 2011.

Izabela Aljende "Afrodita - priče, recepti i drugi afrodizijaci"

Delovi iz knjige:

... Pedesete godine su kao poslednji popodnevni sat, kada sunce zadje pa je čovek prirodno sklon razmisljanju.
Što se pak mene tiče, sumrak me navodi na greh i, možda bas zato, u pedesetim godinama razmisljam o svom odnosu prema hrani i erotici, slabostima tela koje me najvise privlače, mada sam se baš njima najmanje prepuštala ...

     

... Kajem se zbog dijeta, zbog svih onih fantasticnih jela koja sam odbijala iz taštine, baš kao sto žalim i za svim propuštenim prilikama kada sam mogla da vodim ljubav, a nisam jer sam imala preča posla, ili zbog svojih strogih moralnih načela ...

by inobras


... Ali ljubav, kao i sreca,dolaze kad je ne zovemo, izbacuje nas iz koloseka, a kad pokušamo da je zadržimo nestaje u magli ...


... U jednom pismu, taj prijatelj mi je napisao da opsednutost promenama ima dosta veze sa gubitkom sposobnosti da se uživa i u običnom paradajzu, s nasom nesposobnošću da senzualno živimo na ovom svetu.
Nastojeći da nadoknadimo te nedostatke, neki ljudi zastranjuju , kao sto je slučaj sa onom bezopasnom ljuljaškom, da i ne spominjemo veće pervezije. Pisao mi je o svom kumu Tomu, koji je sa sobom uvek nosio neki blokčić u koji je beležio recke za svaku ženu koju je "imao". A sto je sa imenima? Taj jahaž je zaboravio da ih zapiše; nije ih "imao" čak ni u sećanju.U svojoj iscrpljujućoj karijeri zavodnika za jednu noć, Tom je naučio manje od onih koji su voleli samo jednu ženu i "upoznali" je u svakom pogledu. On je poput onih komplusivnih proždrljivaca, koji gutaju hranu bez uživanja ili preterano piju ne otkrivajući pritom misteriju grozđa; poput onih koji sa nezaježljivom pohlepom gomilaju novac i stvari, ne osetivši nikad izobilje ...


Njen dah je poput meda začinjenog karanfilićem.
Njena usta , slatka kao zreli mango.
Ljubiti njenu kožu isto je sto i okusiti lotosov plod.
U njenom pupku krije se mnostvo začina.
Kakvo uživanje nailazi kasnije, jezik to zna, ali ne može da iskaže.
                                   Kumaradatta  (12. vek)


... Trave i začini su duša vaše kuhinje, ne samo što svako jelo pretvaraju u potencijalni afrodizijak, vec i zato što prikrivaju kulinarske propuste. "AKO LOŠE MIRIŠE PRIKRIVA SE KARIJEM", osnovno je načelo indijske kuhinje, dok mi u Latinskoj Americi u istu svrhu upotrebljavamo pikantni čili. Iako nisam toliko preterivala, priznajem da je nekoliko grančica svezih trava ili nekoliko mrvica začina često spasavalo moje osrednje eksperimentisanje u kuhinji, i zato uzgajam trave u saksijama za cveće na svom balkonu. Morate me shvatiti , nisam jedna od onih osoba koje pronalaze svoj duhovni mir prljajuci se zemljom. Čak nemam ni baštu, prirodu volim na fotografiji, ali u ovom slučaju nije potreban ni talenat ni poziv, vec samo malo plemenite zemlje, one koje se prodaje u kesama, malo vode, malo svetla, a sve ostalo je stvar životnog poleta. Mesec dana nakon što ste zasadili seme , vec ima dovoljno biljaka za sve vaše afrodizijačke večere, za poklone prijateljima, , a ostaje i za kupanje u korijanderu ili metvici kako bi se očistili i koža i savest ...



 






Нема коментара:

Постави коментар